helalderman

YEDİKLERİN KADAR DOĞALSIN…

RABBİM OL DEDİMİ OLDURANDIR!

Posted by helalderman 30 Mayıs 2010



—ilk modern tıpla yaşadığımız doğumumuz—ilk bebeğimize 41 haftalıkken kdz.ereğli anadoğu hastanesinde dr.hülya karadeniz ömer çatı darlığı tespiti koyarak sezeryan kararı verdi,0 kadar ağladımki anlatamam…Bana sarılıp”bişey olmaz ben bile sezeryan yaptım nolacak”dedi..suni sancıyı bile tercih etmiştim artık ama bana”alırız  seni masaya, kanaman olur ordan ameliyata derken çok kan kaybı yaşarsın,yada bebek kakasını yutar, boynuna kordon dolanır mazallah vs vs..”birsürü riski sıralamıştı- o kadar araştırmama rağmen bir çıkar yol bulamadım .Normalde ilaç bile kullanmayan ben sezeryan oldum; uyanıktım ama inanın hiç bir şey anlamadım,bebek ağladı bir anda o kadar! Hastanede yaşadıklarımız hepsinden beterdi; özel hastahane olmasına rağmen oda o kadar çok sıcaktı ki. ilk gün bişey olmadı ama bebeği sürekli aldılar yanımızdan ayağına jilet atıp kan alıyorlardı tahliller tahliller vs.Ondan sonra 4 kilo doğan bebeğimiz normalde %10 kilo kaybına uğrandığı halde daha 350 gr vermişken çocuk doktoru tarafınfan beslenemiyor denilerek beslenme serumuna bağlandı,ayaklarını birbirine vurup itikliyordu serum iğnesini gözümün önünde yavrucak.Akşama nöbetçi dr anneden besleniyorsa seruma gerek yok dedi  ve çıkarıldı allah ondan razı olsun.Ayrıca mamada önerildi kullanın diye ama kıyamadım kızıma ve kullanmadım.Bebek altını 5 kez ıslatıyorsa doyuyor olduğunu öğrendim ve mamayı eczaneye geri iade ettim.15 günlükken kolik başladı kızımda akşam 6 da susmak bilmiyordu o kadar çaresizdim ki yine aynı çocuk doktoru anadolu hast.çocuk dr.aylin dizdar fitil kullanın dedi ama bitmiyordu bu ağlama nöbetleri, hergün aynı mesele tekrarlıyordu ve annem arayıp çocuğun sağlığını bozacaksınız dedi.Ben fitili bıraktım,saat 6 olunca bebeği omzuma doğru yatırıp ayaklarını içe büktüm ve ninniler söyledim,nazladım falan bu arada kalça kasları gevşesin diyede elimle sıkıp gevşetiyordum bebeğim o günden sonra rahatladı,kasılmıştı aslında stresten  tek mesele buydu, birde zeytin yağı içirmek(1 ç.k) işimi iyice kolaylaştırdı bağırsaklarını rahatlatıyordu,bunun için zinko denen bir ilaçta satılıyor eczanede onuda denedim ama en güzeli nerden alındığı belli olan işlenmemiş hakiki zeytin yağı….

—ikinci bebeğimizin doğum hikayesi—

Doğum tarihini 21 aralık olarak hesaplasakta,doktorumuz hülya karadeniz ömer ultrasyondan hesap yapıp 6 aralık demişti doğum tarihimize. son ana kadar bekledik  ve 8 aralıkta önce devlet hastanesine kontrole gittim ebeler belki farklı bir yaklaşımda ve açıklamada bulunur diye!Ama seher isimli ebe bana sert davranarak yırtık olur,olmaz ne demek normal doğum diye çıkıştı,hele doğum dr cavidan hanım  arkasını dönüp giderken mahalle kadınları gibi ” yırtılırsın,ortadan ikiye  ayrılırsın ameliyat yerinden de görürsün!! diye laflar savuruyordu.bırakın benim haklı veya haksız olmamı hamile bir kadınla böyle konuşmak hele devlet hastanesinde böyle davranıp muayenehanesindeki kibarlığını görürseniz benim ne derece haklı olduğumu ve sinirlendiğimi anlarsınız..Neyse kdz.ereğlideki anadolu hastanesine dr’umuzun yanına gittik bana geç kaldığımı bebeğin 38  haftalıkken alınması gerekli olduğunu söyledi ama ısrarlarımızı sonucunda 1 hafta daha ileri attık tarihi.Bana ”reptür(eski kesi  yerinde yırtık)olur yazık olur sana,acıyorum falan”dedi;ama sezeryan eğer kurtarma ameliyatı olarak önümüzdeyse öylede olmalıydı ve 2. bebeğimde en azından annelik duygularını yaşamak istiyordum bunu kendisinede belirttim.

Ve nihayet 1 hafta geçmişti ama bende tık yoktu,eşimi doktora yolayarak sancıları beklemek istediğimizi en azından annelik hormonlarınıın yayılmasına kadar süre tanınmasını istediğmizden bahsettik(bu arad ben gitmedim çünkü azarlamasından ve korkular hastalığına bulaşmaktan uzak kalmak istedim).Yine bizim için üzüldüğünü söyledi ama sancılarla gelirsem sabaha kadar bekleteceğinide ilave etti,sonradan aklıma şu geldi madem sancılar için suni sancı uyguluyorlardı o zaman oksitosin içeren allahın yarattığı bir besinde olmalı diye düşündüm!Ve googleden arattım inanamayacaksınız karşıma hurma çıktı ertesi gün hormonsuz olan ecve hurmalarından aldık sabah akşam açken 7  tane yedim bu arada zon hurması denen bir hurma vardı çarşıda gezerken onuda aldık ve 20 tane kadarda ondan yedim evettt o akşam doğumun ilk belirtileri ortaya çıktı bu arada hurma yemeye devam etim 2 gün sonra su kesesi patladı ve sancılar gelmeye başladı (aydın salih’in sancılardan başladıktan sonra  sancıyı arttıran ilaçlarını yapıp ara ara içtim)ama çok az az geliyordu 2 gün daha gündüz sancılar çektim ama gece uyuyunca geçiyordu yada az olduğundan ben hissetmiyordum 3. gün akşama doğru olan oldu sancılar sıklaşmaya başladı, ist anlaştığımız ebe gelemedi eşine telefonla ulaşamadığı için burada oturan tanıdık bir köy ebesini çağırdık oda yok yapamam ben korkuyorum vs demeye başladı ve korkuttu bizi.Neyse doktorumuz hülya ömeri aradık bana söyleidkleri şunlardı”benimle dalgamı geçiyorsun sen,kendin doktorsun git evde doğur,devlete git naparsan yap ,ben sana bakmam,gelmiyorum vs’‘ona sizden başkasına gitmeyeceğim dedim,beni bırakmamasını,anlaştığımız gibi son sancılara kadar çekmek istediğimi konuştuğumuzu söyledim inanın telefonda ağlattı beni! sezeryana ikna ederek çağırdık onu yoksa gelmezdi eminim. Ben ona güvenmiştim ilk doğumda ama o bana hiç güvenmemiş sağolsun!Neyse haklılığımı ilerleyen satırlarda anlayacaksınız! Sezeryana geldiğimi söyleyince ebeyle konuştu ve hazırlıklar başladı bana su serumu taktılar bu arada sancılarda sıklaşmış,zaman ilerlemek bilmiyordu sanki;birsüre sonra beni ameliyaneye aldılar ama anestezi uzmanı gelmiş ebeler ve doktor ortalıkta yoktu rabbim kimseye muhtaç etme diye sancılarda dua ediyordum ve rabbim ol dedimi olduransın bırakma ellerimi diyordum!Meğer rabbim onları geçe bırakarak benim doğumumu ilerletiyormuş…Neyse doktor geldi yüzüme bakmıyordu,bana kızgındı akşam akşam onu rahatsız ettiğim için…Velhasıl belden anestezi yapıldı  ve dr son bi muayene edelim dedi  ve muayenede şu sözleri söyledi”normale dönüyoruz”!!! mucizeydi benim için bu sözler resmen!…Ebenin karnıma bastırması ve sedyede olmak benim için dezavantajdı, tabi belden aşagısıda uyuşuktu,epizyo istemediğimi söyleyince dr seni dinlemiyorum artık dedi,halbuki epizyo yapılması hastanın isteğine bağlı uygulanabilir bir müdahaleydi..Bebek 5 dk geçmeden doğmuştu,dr ”çok yırtık var sezeryan olsa böyle uğraşırmıydım” dedi bunlar basit ama çok korkunç bir mantığın sözleri aslında!bebek doğunca ağladım ve bebeği kucağıma aldım mükemmeldi inanın tarif edemem o aşk gibi bişeydi….ebe bastırmamış olsa seyrine bıraksaydı kasılmalar olunca kendi başıma müdahalesiz doğum yapabilirdim de yırtıkların çokluk sebebi budur bence!
Bebeğin aşılarını yaptırmayacağımı söyledim ısrar ettiler ama imza atarak hep.b yapılmadı(amerikada otizm sebebiyle vurulmuyor) ve anestezi etkisi bitince hemen kalkıp yürüdüm,kendi başıma bile 3 tur attım koridorda,tüm odalarda sezeryan hastaları vardı ve bebekleri huzursuzca ağlıyordu,bir ben normal doğumdum  ilk bebeğimde çektiklerimi hatırlıyorumda o insanları çok iyi anlıyordum! Benim bebeğimse bütün gece mışıl mışıl uyumuştu heyecandan sabah 5 e kadar uyuyamadım.ilk bebeğim 30.gün ilk kez tebessüm etmişti ama bu kez 2.günde yavrum gülümsedi gayet sağlıklı, yüzüstüyken kendin yan çevirebiliyor hazır bez yerinede pamuklu bezlerden kullanıyorum.
_bebeğin boynuna 2 kez kordon dolanmıştı ama bebek doğunca hemen sıyrıldı çünkü kordon bağı esnek ve asla sezeryan sebebiyet veren bir durum  değildir

_doktor ”neden ilkinde böyle ısrar etmedin madem” dedi ,ona asla doğuramazsın sen ,kemiklerin dar demiştinizde ondan dedim.
_sanırım aşk denilen şeyi  şimdi daha iyi anladım,bebek doğunca rabbim onu anneye yerleştiriyor ve mükemmel bir merhamete ve fedakarlığa gark oluyorsunuz.
_akşam 2o.oo sularında gittiğm hastanede 22.oooye kadar bekledim 22.o2 gibide bebeğim dünyaya geldi.
kemik darlığı modern tıpta  dahi; ilerlemiş ülkelerde sezeryan sebebi değildir,ancak doğum masasında sorun olmaya başlarsa sezeryana gidilebilir.

Özellikle

*Ağrıkesici olarak doğumdan sonra söğüt yaprağı(eskiden söğütten yapılırdı ağrı kesici) demleyip içtim epizyo ve yırtık ağrılarını kesti bu sabah akşam aç karnına..
*doğum sonrası yaralar içinse antibiyotik yazmıştı dr, onun yerine soğanlı ve ballı bir ilaç kullandım

*Doğumda ebe bebeğin kordonunun çok kolay kesildiğini söyledi,doğal yaşam bebeği rahat ettirmişti yani
*Bebeğin su kesesi patlayınca ebeye gittim ama bişey olmayacağını söyledi 3 gün böyle bekledik normalde su kesesi patlayınca hemen yatırıp suni sancı veriyorlar ama eski tıp kitaplarındada suyunsadece kesede değil keseiçinde ayrıca su  balonla bulunmakta bebekle beraber çıkarken patlayıp çocuğun rahatça hareket etmesini sağlıyan kesecikler bunlar.
*Dr bana neden ilk doğumda ısrar etmediğimi sordu ve ona  o kadar ağladım önünüzde daha neyapsaydım,bana asla doğuramazsın diyen sendin dedim..
*Diğer doğumu evde suda yapacağım ebe eşliğinde, izmirde ve eskişehirde evde doğum çok yaygın.yabancılar yapıyor sanıyoruz sadece ama aslında sadece bilmiyoruz..
*Ebeler ve bir kaç özel  Dr hariç doktorlar normal doğumdan değil kesip biçmeden anlıyor bu iş eski sahiplerine yani ebelere bırakılmalı.
*rad suresi 92 de derki_rahimde olanın ne kadar ileri bırakılıp nekadar erken bırakılacağını ancak allah bilir._
*Bu yöntemler için (doğal doğum-hakan coker) isimli bir doktorda uzman,araştırabilirsiniz
*Sanırım oturarak yemek yemek ve hiç masa kullanamakta avantaj -unutmayalım çömelmek sağlıktır.
Elbette rabbime tüm merhamet ve kitabi desteğinden ötürü hamd olsun ve bana  bu sürede   emek veren ve hiç yılmamamda büyük rolü olan eşime desteğinden ötürü milyonlarca kez teşekkür etsem azdır.

Zeynep yıldızhan

24 Yanıt to “RABBİM OL DEDİMİ OLDURANDIR!”

  1. Selamlar Zeynep hanim,
    Yeni siteniz hayirli olsun insaallah,basarilar dileriz,
    Selam ve dua ile.

  2. meryem boyraz said

    hikayneiz çok güzel.bana şu zamanda güç veriyor.bende 40+1günlük hamileyim.geçen hafta sezeryana alıcak olan doktorumu eşimide ikna edip değiştirdim.gerçek tıp kitabını okumuştum.sezeryana gerek olmadığı halde 39+4 iken beni zorla sezeryan yapıcaklardı.çok korktum.şimdi dormal doğum yanlısı bir doktor bulduk.bende doğum yoluma hergün zeytinyağı sürüyorum.ve kahvaltıdan 1 saat önce yiyebildiğim kadar hurma yiyoırdum bide akşam 3 gün yaptım ama dün çok kanamam oldu fakat hem sancım hemde açılmam oldu 1 cm.kitabın yeni baskısını sipariş verdik yarın ulaşırmış ulaiım eski adresleri değiştiği için ancak bu gün bulabildik.birde hurma yemezsem sancım olmuyor.doktor aç karnına yediğin için kanaman oldu dedi.aç yeme dedi.bide aidin hanımın sitenizde yardımcılarının verdiği doğum sancılarını arttırmak için verdiği karışımı yapmak istiyorum.bana doğumumu kolylaştırcak ve kısa zamanda doğum yapmam ve rahimimn açılamsı için önerilerinizi bekliyorum.acil yardımınızı bekliyorum bu konuda ne yapmam gerekli bilgilerinize ihtiycam var

  3. meryem boyraz said

    o doğum sancılarını arttıran kür ne dir nasıl yapılaıyor

  4. esr said

    Meryem hn. doğum yaptınız mı bilmiyorum ama kitapta Çörekotu bölümünde doğumu kolaylaştırmak için bir kür var, papatya çörekotu ve balla yapılıyor. Sanırım onu soruyorsunuz… Sonucu çok merak ettim, Allah hakkınızda hayırlısını vermiştir inşallah…

  5. Tanya Aldemir said

    merhaba.
    Ben İzmirde yaşıyorum ve doğal doğum için doktoru ya da ebeyi arıyorum…Bu konuda çok zorlanıyorum,çünkü ilk doğum (4 sene önce) Sezeryan oldu.Yutr dışında Sezeryandan sonra doğal doğum çok gerçekçi bir şey,ama Türkiyede hala büyük cesaret…Lütfen,böyle bildiğiniz biri varsa, bana haber verin.Çok teşekkür ediyorum…Zaman az kaldı:1,5 ay:)

    • marmarisde hakan coker var.ama isterseniz bir araştırayım.birde ist.da bir hemşire ebe var kendi muayenehanesi var doğal doğum için düşünürseniz.

      • Tanya Aldemir said

        Çok sağolun hızlı cevap için.Hakan beyle konuştuk,ama oraya gitmek doğum için pek gerçekçi gözükmiyor…o yuzden İzmirde arıyorum…inanmiyorum,bu kadar büyük kent’te İzmir gibi,nasıl doğal doğum yapan yok???hala umitliyim…Siz de araştırabilirseniz çok-çok sevinirim…

  6. hacer said

    zeynep hnm merhaba..ben ankardayım ve doğal doğum istiyorum ilk doğumum olcak inş kimsenin beni kesmek zorunda olduğunu düşünmüyorum..bu konuda bana önerebilceğiniz bi yer vaya isim var mıdır?birde..bebeğin şuan kilosu 2 hafta geri kalmış 😦 moralim çok bozuk türkiyeye daha adapte olamadım birde üstüne bebek kilo olarak 2 hafta geri denilince daha kötü oldum..bu konuda önerebilceğiniz birşeyler varsa lütfen yardım edin..allah razı olsun sizlerden..

    • eğer doğal doğum isterseniz evde yapmanızı tavsiye ederimm.ebelik yapan birini bulursanız yada köy ebesini.. 5 kg diye sezeryana alınıan bebekler 3 kg doğuyor,makinalara inanmak yerine bırakın bedeniniz sakin bir hamilelik yaşasın… hakan cokerin yazılarını okumanızı tavsiye ederim.

  7. Yasadigin deneyimler icimi acitti, ama senin hikayen sayesinde baska insanlar gidisati degistirebilir, Allah neylerse guzel eyler 🙂

  8. aysn said

    fotodakiler sizin mi…çok tatlılar maşALLAH.

  9. hacer said

    zeynep hanm merhabalar tekrardan..sonunda oğlumu kucağıma aldım hemde 41+3 en doğalından 😀 usg de kilosu 2 hafta geriden giden oğlum 3800 doğdu bu yorumu benim durumumda olanlara örnek olsun canlarını sıkmasınlar diye yazıyorum.. sonunda epizyosuz normal bi doğum yaptırdı drum..direndim resmen 🙂 desteğiniz örnek yazınız için tekrar çok sağolun…

  10. sarıkız said

    Bebeğim için kime gitsem iri diyor. 19. haftada 823 gr dı. 28+6 da 1600 gr. Şimdi 32. haftadayım. Gitmedim doktora ama kilosundan korkuyorum. Yine de normal doğum olabilir mi?

    • hanımefendi makinalara bağlı kalmayın lütfen erkek bebekler iri olabilirler yada gelişmiş olabilirler.sıkıntı etmeyin lütfen 5-6 kiloda bile rahat doğum yapanlar var-allah böyle bir zorluk olsaydı kilo sınırı koyardı.velevki makinaların yanlış ihtimali okadar çokki,koca kafalı deyip sezeryana alınan sonrasında yumruk kadar başı olan çocuklar var-siz ferah olun ve rahatlayın.hakan cokerin sitesini ve face adresini inceleyebilir görüşebilirsiniz.kendisi ist da

  11. Melike Kıyak said

    Fbdan linkinizi gördüm ve de okudum.Şu anda gözlerim dolu dolu çok kötüyüm 😦
    Öncelikle 2. bebeğiniz de hayırlı olsun. Bu kadar bilgili, kararlı ve istekli olduğunuz içinde çok teşekkür ederim.
    O doktorunuzda benim 2 arkadaşımda sezaryan oldu.. Ereğlide oturuyorlar, çocuk drları da aynı Aylin Hn…
    Ben de ilk doğumumu sezaryan yaptım ama istemeyerek..Oğlumun kafa ölçümü 38 doğmuştu ve çatımda sol tarafta sorun vardı. Normalde her ay hep özele gittim, ama son hafta devlete de gitmeye de başlamıştım. Devlet bile bana sen sezaryanlıksın diyince nedense gönlüm rahatlamıştı ama ben gene sancım gelene kadar bekleyecektim. olmadı sancım gelmedi çünkü kafa büyüklüğünden dolayı oğlum doğum kanalından yukarı çıkmıştı gelemedi..
    Çok üzüldüm çok ağladım hep hayalimdi çünkü… Ama sonrasında Allaha şükür bir sıkıntım olmadı. Hatta hep dedi normal gibi oldu sanki diye.. ama tabiiki onun tadı çok farklıdır…
    2. bebekte ben de çok isterim normal doğurmayı inşşşşşşşş yapabilirim :))
    Öncelikle sizin kitap diye bahsettiğiniz kitabın adını öğrenebilirmiyim?
    İçinde neler var?
    Face de de takip ediyorum…

  12. meryem said

    yazınız ibretlik ancak size münhasır gelişen olaylar var. Çünkü Bahsettiğiniz doktorda biri 2009 biri 2012 olmak üzere 2 bebek dünyaya getirdim. İkisinde de normal doğum yaptım ve kontrollerin hiçbirinde sezeryan kelimesini bile duymadım. Doğumlara doktor kendisi girdi. Birinde sabaha karşı geldi, diğerinde akşam saat 10 da geldi. bizzat kendi çıkardı çocukları. Ebelerin eli bile değmedi.hatta inanırmısın doğumdan sonra o terli halimde beni anlımdan bile öperek tebrik etti. bi de birgün ereğlideki doktorları beğenmeyip ankarada kontrole giden bir arkadaşımın doğumu erken gerçekleşecek gibi oldu gittik hastahaneye geceyarısı aradık hiç tanımadığı halde bile geldi. Kusurları var mıdır? mutlaka vardır. Ondan şikayetçi olanlarda mutlaka vardır. Ancak ortada bir sorun varsa tek taraflı değildir gibi geldi. Bugün ilk çocuğu sezeryan olup da ikinciyi normal doğuran oranı nedir? bu rski alan kaç doktor var? ben söleyim. Binde bir… Neyse kurtulmuşsunuz. Allah analı babalı büyütsün.

    • anka kuşu said

      bilemiyorum fakat zeynep hanım galiba doktor değil. olsaydı zaten suçu iki tarafa yükleyebilirdik. yapılan yorumlar ne bilime ne ilime sığıyor. eğer doktorluk mesleği hata yapmaya müsait bir meslekse o zaman tedbirimizi hasta olarak iyi almamız gerekir. yarım hoca dinden yarım doktor candan edermiş sözüne gelir ve hiç yakışık almaz.o zaman işinin ehli olan doktorlar iş başına geçsin.benim arkadaşlarımda beni çok ağır eleştirdiler. ilk doğumları normaldi şimdi ikinciyi sezeryanla dünyaya getirecek. Allah hiç kimseye yaşatmasın.

  13. zeynep yıldızhan said

    kaç dr göze alır öyle mi, ameliyathanede dr u bizahmet ikna edip,rabbim ellerimi bırakma,sen ol dedi mi olduransın duamın karşılığıdır normal doğumum..
    ayrıca bebek artık doğmuştu neredeyse mecburen oldu bu doğum..ama allah işte!
    dikişleri dikerken;- sezeryan olsan böyle uğraşırmıydım -lafları hala kulaklarımda,hata yaptıysa, yaptım diyecek! neden sıkıntı oldu bu çözemiyorum!!

    sezeryan sonrası normal yaptıran doktorlar yokmu elbette var,lalehan hanım,dilek yağmur,sare davutoğlu,saliha erdoğdu,ebru hanım gibi çeşitli illerde pek çok dr var.ama şehrimiz malesef herşeyden yoksun olduğu gibi uzmanlardan da yoksun..
    kaç doğum kursu var bu ilde?
    o bile mechul ama tam tekmil 9 ay 10 küsür kontrol şiar olmuş.insan işinin gelişimine destek olmadan ,işimi yapar kenara çekilirim derse ötesi de beklenemez zaten..
    kusurum var mı,asla yavrumu olması gerekn şekilde elime aldım,anneliğimi harika bir duyguyla ‘o an ‘denilen hissiyatla hissettim
    başınıza bu sıkıntıların gelmemiş olması karşınızdakini anlamaya yetmiyorsa adalet terazinizi ölçün derim.

  14. Sєуя-i Âℓєм said

    s.a. zeynep hanım.. hazır bebek bezi kullanmadığınızı yazmışsınız,peki nasıl bez kullandığınızı anlatabilirmisiniz,pamuklu bez derken eskiden annelerimizin yaptığı gibimi?

Bir Yanıt Bırakın

 
