helalderman

YEDİKLERİN KADAR DOĞALSIN…

RAMAZAN VE BESLENME

Posted by helalderman 11 Ağustos 2011



ramazanda beslenme önerileri

Ender Saraç, ramazan döneminde karaciğer sağlığı ile ilgili önemli uyarılarda bulundu.

Ramazanda sağlıklı beslenme için dikkat edilmesi gereken en önemli noktalar şunlar :

1- İftarda asla birden bire ve çok hızlı yemek yemeyin. Her zaman yavaş yavaş ve küçük lokmalar alın ve uzun uzun çiğneyerek tüketin.

2- İftarı öncelikle bir zeytin ya da hurma ile açın ve daha sonra bir bardak ılık ballı limonlu su tüketin. Sonra bir kase mümkünse sebze çorbası ya da hafif bir çorba tüketin.

3- çorbadan sonra bir kaç dakika arkanıza yaslanın ya da ibadetinizi yerine getirin ve ya sadece oturarak dinlenin. Sağlıklı bir beslenme programı takip edin.

4- kesinlikle tok karnına tatlı ve ya aşırı şekerli meyve ya da şekerli çay tüketmeyin.

5- yağlı, ağır ve yüksek kalorili besinler tüketmemeye özen gösterin.

6- Yemekle birlikte ve ya yemek sonrasında sindirime yardımcı olan bitki çayları (rezene, anason, yeşil çay vb.)tüketin.

7- Toksin atmanıza ve sindiriminize yardımcı olan baharatları ( Zencefil, zerdeçal, dereotu, kişniş, tarçın, kimyon gibi ) aşırıya kaçmamak kaydıyla tüketin.

8- Yemekte çiğ olarak nane tüketmek vücudu ferahlatır ve serinletir,susuzluğu engeller.

9- 10 günde bir yağsız kırmızı et yenilebilir.

– Bol yeşil salata (domates, patates, havuç yok ) ya da Sebze kavurma (şekersiz sebzeler )

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: