helalderman

YEDİKLERİN KADAR DOĞALSIN…

SEZERYAN SONRASI NORMAL DOĞUM HİKAYESİ -II

Posted by helalderman 06 Mart 2012


BİR AYDA 3 SSVD HİKAYEMİZ OLDU BUNLARDAN BİRTANESİ 42 HAFTA 2 GÜN BEKLEYİŞİN ARDINDAN;

Zeyneb Irem
nihayet ssvd hikayem

dogum oncesinde surekli sizlere doktorumla olan gorusmelerimi ve gelismeleri bildirmistim. yardimlariniz ve dualariniz hepinize cok tesekkur ederim. bir yerlerde birilerinin sizi dusundugunu sizin icin dua edip sizi desteklediklerini bilmek cok guzel gercekten cok sagolun…

uzun dokuz aylik yolculugun sonunda nihayet 42+2 de 22 subat sali gecesi kizim dunyaya gelmeye karar verdi. gun icerisinde iki saat yol yurumustum ve hafif hafif kasilmalarim oluyordu. moralim cok bozuk yorgunum ve artik ne yapacagimi hic bilemiyorum.saat 12 gibi kasilmalar basladi ama cok hafif. gece saat 01:00 daha bir sıklastı sankı. ben bir yandan da dua ediyorum dogum sancim baslamis olsun diye. gece boyu kasilmalarim devam etti. 5 dakikada bir gelen 30- 40 saniye suren kasilmalar. ara ara 3 dakikada bire dustugu de oluyordu bazen de 10 dakikada bir geliyordu. bu duzensizlik beni kaygilandiriyordu hicte nette okudugum gibi gittikce suresi uzayan ve arasi sıklasan sancilar degildi bunlar. dayanilmayacak gibi de degildi. hatta sanci aralarinda uyuyor tam sanci gelecegi zaman uyaniyordum vucudum sinyal veriyordu resmen hemen ayaga kalkiyor sanciyi ayakta karsiliyor bir yandan da derin nefesler alarak bebegime oksijen gondermeye calisiyordum. bebegim de gece boyunca benim gibi uyanikti ve surekli hareket ediyordu. onun hareket etmesi beni rahatlatiyordu.iyi oldugunu hissediyordum. ben vucudum ve bebegim grup calismasi yapiyorduk tek kelime ile mukemmeldi. tipki hayallerimdeki gibi yalnizdim sancilarrimi tek besima karsiliyor ara ara dusa giriyor rahatliyordum. bir ara esimden sanci geldiginde belime masaj uygulamasini rica ettim bu da cok ise yariyordu. enteresandir surekli midem bulaniyordu iki defa kustum bunun bana cok yardimci olduguna da inaniyorum.

boyle boyle sabahi ettik son derece soguk kanli bir sekilde panik yapmadan kahvaltimizi yaptik ben bulantim oldugu icin sicak bir corba icmeyi tercih ettim. yavas yavas hastane hazirliklarimi tamamladim. bu arada benim sancilar 20 dakikada bir gelmeye basladi. hastaneye erken gidiyor olmaktan da korkuyordum. bu sanci ile degil dogum acilma bile olmazdi belki.derken ogle oldu ve saat 13:30 gibi doktorumun muayenehanesine dogru yola koyulduk.

muyanehaneye varinca sancili oldugumu soyledik ve fazla beklemeden iceri girdik. once doktor aciklik kontrolu yapti ve hicbirsey soylemedi. ultrasondan bakti ve sadece “geliyor” dedi. sonra bebegin kalbini dinledik kan sayimim yapildi. doktorun yanina tekrar dondugumuzde “bebegim sıkıntıda degil degil mi” diye sordum. “olmaz olur mu yapmissin zaten yapacagini” dedi. “sancin var mi” diye sordu “eh var biraz” dedim. ama kendim bile inanmiyordum. doktor ” dogumun baslamis seni hastaneye alacagiz” dedi. “peki” dedik.

yol boyunca sadece bir defa kasilmam oldu. ben kara kara dusunuyorum “bu daha baslangic gercek dogum sancilari baslarsa ben nasil dayanacagim” diye. bir yandan da kendimi teselli ediyordum. sezeryen bile olsam ben elimden geleni yapmistim ve bebegime en azindan sancilarin baslamasi icin sans vermistim.

hastaneye vardigimizda doktorum “yaz” dedi. “sezeryen olmayi kabul etmiyorum. tum sorumluluk bana aittir. gerekli bilgi bana verilmistir.” aynen yazdim ve imzaladim. esim de sagolsun bir an bile tereddut etmeden imzaladi.

sonra icerisinde catal denilen o dogum koltugunun bulundugu bir odaya alindim. o tuhaf kiyafeti giydim. serum takildi “suni sanci istemiyorum ” dedim. ama dinleyen kim? bir yandan ne yaptiklarini da anlayamiyorum. “ne yapiyorsunuz simdi” diye sordum “doguruyorsun işte daha ne istiyorsun” diye cevap verdi ebe.

Aman Allahim kulaklarima inanamadim. ciddi ciddi doguruyordum galiba hem de agrisiz sancisiz. “kizim 8 santim acilmissin hic mi anlamadin?” diye sordu ebe. ve dogum basladi. yapilan fundal baskilar bir suru soylenmeler sonucunda yarim saat sonra bebegim dunyaya gelmisti.

“ne var normal doguracak. internette arastirmayi biliyorsunuz da bir ikinmayi beceremiyorsunuz vs…” ama kimin umrunda. ben istedigimi elde etmisim. 42 haftalik ssvd maratonunda nihayet bitis cizgisindeyim. onlar soylenip kiziyorlar ama ben onlara minnettarim ve surekli tesekkur ediyorum.

esim ve gorumcemle gitmistim hastaneye ben dogumhaneye alindiktan sonra onlari da odaya aliyorlar. benim sanci odasina alindigimi dusunurken yarim saat sonra hemsire giriveriyor iceri ve ” gozunuz aydin bebeginiz dunyaya geldi ” diyor. esim sokta ” bir yanlislik olmasin?” diyor. “yok zaten sizden baska dogumu olan yok ” diyor hemsire.

Allah a hamd olsun hic bir sorun yoktu. sadece bebegim kakasini yapmisti ve enfeksiyon testi gerekti.

nihayet dogumdan 24 saat sonra ben ve bebegim sicak yuvamiza donmustuk. kapidan iceri girerken zafer kazanmis bir komutan edasinda idim ki sormayin. Allaha sukur zorlu ve yorucu bekleyis sonunda hersey mutlu sonla noktalanmisti.

ssvd zorlu bir yol ve yol boyunca yalnizsiniz. ve bu yolda ilerlerken ne istediginizi cok iyi bilmeniz gerekiyor. ailenizin ve esinizin destegini mutlaka kazanmalisiniz. ozellikle de son haftalarda bu destege cok ihtiyac hissediyorsunuz.

sancilarada kesinlikle kendinizi sartlandirmayin agrisiz sancisiz da dogruluyor.

hastanede imza attiktan sonra artik kontrol sizde degil. imzayi aliyorlar ve bildiklerini okuyorlar. suni sanci ve fundal baski yapmaktan da hic cekinmiyorlar. bu noktada mumkunse doktorunuzla bunlari onceden konusmaniz iyi olur.

en onemlisi Rabbinize dayanin kendinize ve bebeginize de guvenmekten hic bir zaman vazgecmeyin. inanin bana bebekler sanci ile degil inancla doguyorlar.

ssvd yi basardiktan sonra size deli gozu ile bakan gozler bir anda hayranlik ve gibta ile bakmaya basliyor. doktorunuzdan tutun da hastane calisanlarindan cevrenizdeki insanlara kadar. Eh haliyle oz guveninizde artiyor. hakli olarak kendiniz ve bebeginiz ile gurur duyuyorsunuz.

son olarak gozlemledigim kadari ile doktorlar ve saglik calisanlari kadina ve doguma olan inanclarini yitirmisler. buna da yersiz kaygilarimiz ve anlamsiz paniklerimizle biz neden olmusuz. simdi o guveni tekrar kazanmanin ve onlara catir catir nasil dogrulacagini gostermenin tam zamani diyorum.

Allah’in isteyen herkese bu duygulari yasatmasi ve herseyin gonlunuzce olmasi dilegi ile…..

*EKLEMEK İSTERİMKİ GEREKSİZ YERE UYGULANAN BİR SUNİ SANCI UYGULAMASI(HATTA SSVD OLACAK KİŞİYE)
BİRDE KARNINA BASTIRARAK DOĞUMU İYİCE ÇIKMAZA SOKABİLECEK UYGULAMA MEVCUT…
BU DOĞAL DOĞUMLARDA VE HELEKİ SEZERYAN SONRASINDA OLMAMASI GEREKİRKEN GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ BEBEĞİ SAPASAĞLAM DOĞUVERDİ.

15 Yanıt to “SEZERYAN SONRASI NORMAL DOĞUM HİKAYESİ -II”

  1. Allah anali babali buyutmeyi nasip eylesin bebeginizi insallah,hikayenizi okudum cok cesaretli oldugunuzu soylemeliyim masallah size 🙂 eksi maya tarifiniz icin gelmistim sitenize ellerinize saglik yaptim mayayi bekliyorum simdi ikinci gunum gorunusu ve kokusu guzel kabarciklar olustu bakalim devaminda ne olacak, size bebeginizle ve ailenizle guzel gunler diliyorum sevgiler…
    Seval

  2. Gokhan said

    Maalesef kötü sonuçlanan kişiler de var. Dikkatli olmak lazım!

    “Sezeryanı kabul etmeyen Sevilay öğretmen canından oldu”
    http://www.habervitrini.com/haber/sezeryani-kabul-etmeyen-sevilay-ogretmen-canindan-oldu-642972/

    • Doktor isimleri daha önce grubumuzda ssvd yaptırmış annelerden veya çeşitli duyumlardan alınmıştır. Bazı doktorlar listeye isimlerini eklememizi kendileri istemiştir. Ama zaman içinde durumlarında değişiklik olabilir .Bu nedenle kendileri ile görüşülüp ssvd konusunda yardımcı olup olamayacakları sorulmalıdır.

      DOKTOR LİSTESİ – İSTANBUL

      DR. DİLEK YAĞMUR ( ISTANBUL)

      MUAYENEHANE ADRESİ VE TELEFONU: cumhuriyet cad. haşacı raif sk. gülgün

      apt. no:27 d:17 bağlarbaşı spor salonu karşısı bağlarbaşı

      0216 391 77 22

      0532 271 42 12

      DR. KUBRA TAMAN .

      212-219 95 59 in Nisantasi ( ISTANBUL)

      Op.Dr.LALEHAN KUTLAY (ISTANBUL )

      Acıbadem cad. Zeamet sok No 3/2

      Acıbadem – Kadıköy

      Randevu ve bilgi almak için

      216 54 54 678

      Op.Dr.HAKAN ÇOKER

      LCCE(Lamaze Certified Childbirth Educator)—HypnoBirthing®Practitioner

      hakancoker@dogaldogum.com

      http://www.dogaldogum.com

      http://www.dogumakademisi.com/

      Doğal Doğuma Destek ve Hazırlık Grubu:

      http://health.groups.yahoo.com/group/dogaldogum2008/

      İstanbul Doğum Akademisi:

      Valikonağı Cad. Sezai Selek Sok. Nevide Apt. No:22/4 Nişantaşı-İSTANBUL Tel: 02122405935

      SARE DAVUTOGLU ( ISTANBUL )

      0212 441 47 01

      adnan kahveci blv. köşk apt.

      no62/2 ist/bahçelievler yayla

      ADEM SAĞ(İSTANBUL TUZLA )

      ÖZEL GİSBİR HASTANESİ

      Evliya Çelebi Mah. Sahil Yolu No:2 34944 Tuzla/İstanbul

      Telefon: 0 (216) 581 42 00 (pbx)Faks: 0 (216) 581 43 45 – 43 49

      Tel 05552702596

      TÜRKAN MUTAFOĞLU ( ISTANBUL )

      Adres : Merkez Mahallesi Marmara Caddesi Erenler İş Merkezi 20/2 Kat:1 Avcılar/İstanbul

      Tel:212-5939380

      OP.DR.HAKAN SEVEN -ASYA HOSPITAL ( ISTANBUL)

      Adres : Yeni Mah.537 Sok.No :5 Küçükköy/Gaziosmanpaşa/İSTANBUL

      Santral Telefon : 0. 212. 537 16 16

      Faks : 0. 212. 537 07 67

      DR.YILMAZ GUZEL (ISTANBUL)

      Okmeydanı SSK Kadın Dogum uzmanı

      AYŞE DUMAN ( ISTANBUL)

      http://www.dogaldogumklinigi.com

      http://www.ana-dolu.com/Adres: Bağcılar Caddesi, Ekşioğlu Özyener Detay Sitesi, A Blok D:6Bulgurlu / Üsküdar / İstanbulTelefon: 0216 344 13 99GSM: 0541 857 85 94

      OP.DR.M.ALİ SERKAN ÖZKUL (İSTANBUL)

      BATI BAHAT HOSPİTAL Atatürk mah. İkitelli Cad. No:135 Halkalı /İstanbul

      Tel : 0 212 471 33 0

      Op.Dr GÜLNİHAL BÜLBÜL(İSTANBUL)

      Öze mauayenehane: Acıbadem cad.144/3.Acıbadem.

      tel.0216 4284242

      054223898

      OP. DR. ŞULE SELMAN (İSTANBUL)

      Medikal Park Fatih

      Özel muayenehane: Yavuz Selim Cd. No: 34 D:1 Fatih/İstanbul

      Telefon: (532) 431 85 05

      OP. DR. MELTEM GELİNCİK (İSTANBUL)

      Özel Fati Hastanesi Fatih/İstanbul

      Op.DR. NURDAN ŞAHİN YÜCEL ( İSTANBUL -BEYKOZ)

      NOT : 2 seze. sonrası normal doğum da yaptırıyor

      0532 286 03 98

      * DR. MEDET YILMAZ (İSTANBUL )

      PENDİK REMEDY HOSPİTAL

      * DR AYŞE KARAHASANOĞLU (İSTANBUL )

      SEMİHA ŞAKİR HAST. ZEYTİNBURNU

      DOKTOR LİSTESİ – İZMİR

      Dr. Ahmet Suphi Toprak

      İletisim bilgileri: Esatpaşa Mah. Yıldırım Sokak Nu 3/A

      35660 Menemen İzmir Türkiye

      Tlf : +90 232 8326808

      http://www.suphitoprak.com.tr

      Dr. İbrahim Yanık istasyonaltı mah. Çiğli/İZMİR tel:0232 329 24 44

      DOKTOR LİSTESİ – ANKARA

      OP. DR.. Necati KAYA( ANKARA )

      Görev yeri: Sincan Devlet Hastanesi

      cep: 0505 348 73 13 (Çok yoğun olduğu için cepten ulaşmak biraz sıkıntılıoluyor.)

      DR.EBRU SARAC (ANKARA )

      ESENLİK SAGLIK

      Telefon nosu: 466 68 00

      Prof Dr. Aydan Biri ( ANKARA )

      Koru Hastanesi, Oğuzlar mah. 1377.sok No:21 Balgat/Ankara.

      Tel No: 0312 287 97 97 /1116

      OP. DR. ELİF TERZİ ( ANKARA ) LOKMAN HEKİM HASTANESİ ETLİK

      Tel: 0312 444 9 911

      E-posta: http://www.lokmanhekim.com.tr adresini tıklayarak “iletişim” seçeneğinden doktor unuza ulaşabilirsiniz.

      Dr. ŞELALE ÖZMEN ( ANKARA )

      Tunalı Hilmi Cad. No:60 D:10

      Kavaklıdere, Çankaya, Ankara

      Tel: 0312-4672610

      0312-4672611

      Fatma bolkan (ANKARA )

      53.cad 1450sokak Ulusoy plaza cukurambar Ankara tel:220 07 12

      Doç. Dr. Cihangir ÇAKICI (ANKARA )

      http://www.cihangircakici.com/Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı

      Tunalı hilmi cad no:105/1

      Kavaklıdere /Ankara

      0532 2370979

      29 mayıs hastanesi ( ANKARA )

      hülya kulaya

      DOKTOR LİSTESİ – DİĞER İLLER

      DR.SERHAT ERZURUM ( BURSA)

      Acıbadem hastanesi

      0533 607 4106

      * DR. MEHMET TAYYAR (KAYSERİ )

      cumhuriyet mah. millet cd.Bakkaloğlu işmerkezi kat 5: no 510

      tel: 352 222 18 88

      **DR.EMİNE GÖK (KONYA)

      Mevlana Üniversitesi Hastanesi (Eski adıyla Konya Vakıf Hastanesi)

      TEL:0 332 322 94 10

      DR. İLKER GÜNEYLİ ( GİRESUN )

      GİRESUN TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ

      TEL : 0532 671 23 23

      ÜMMÜGÜLSÜM DOĞAN ( ADANA )

      eski hastanesi (mersin tarsus özel kadın doğum hastanesi) Buradan sorulup Adana da nereye gittigi ogrenilebilinir.

      0 324 6134048

      GEBZE ANADOLU SAGLIK VAKFI HASTANESI ( KOCAELI / GEBZE)

      Dr. EBRU FUSUN AKBAY

      Prof. Dr. Münire ERMAN AKAR..(ANTALYA ) .

      İletişim bilgileri burada:

      http://tip.akdeniz.edu.tr/ogretim-uyelerimiz-285

      . ADEM SAĞ (KOCAELİ )

      medyanın yönlendirmesi nedense tek taraflı çalışmakta ve kişileri normale göre 4 kat ölüm riski içeren,3 derece bir kalp ameliyetına yönlendirmektedir.
      en güzel olanı doğal doğumdur ve bunu uygulayabilen ender,narin dr.larımız var..

      KOCAELİ DARICA FARABİ DEVLET HASTANESİ

      Kocaelı Kadın Hastalıkları ve Doğum Üreme Endokrinolojisi ve İnfer Perinatoloji Jinekolojik Onkoloji

      Tel 05552702596

    • sorumluluk imzası; aileye attırıldıktan sonra sorumluluk bitmiştir.dr.lara bu kadar sorumluluk yüklenmesine karşıyım elbette ama aydınlatlmamış hasta veya gebe her halukarda haklıdır.

      sorumluluğu paylaşmak,bilgilenmek,araştırmak ve doğal doğum bilgisiyle bedene ve allaha güvenerek kararlar alınmalıdır

      doğum boyunca ebe hakkından bihaber olan gebeler bunun farkındalığına varıp,ebelerle işbirliği içerisinde olmalıdır.

      dr insandır ve hata yapabilir ve yanlış kararlar alabiliriz önemli olan ailenin bu kararları iyice irdelemesidir.

      en doğru doğum şekli spontan gelişen müdahalesiz normal doğumdur,tüm hormonların devreye girmesi,annelik coşkusunu yaşamak için,bebeğin hayatında 1 kez yaşayacağı ve ciğerlerinin son aşaması olan doğum seyri kimsenin keyfi iradesiyle değiştirilemez.

      heleki performans,özel hastane uygulamaları,doğumu neredeyse unutan dr.lar ,mesleki görevi kötüye kullanıma neden olmaktadır.
      her müdahaleli doğum doğaldoğum değildir!öğrenmek ve sorumluluk almak en doğru karar olacaktır.

  3. dünya altıntaş said

    sezeryan doğum sonrası nezaman hamıle kaldınz araya kaç yıl girdi

    • benim 2 yıl var fakat ist. saliha erdoğdu 15 ay arayla yaptı,yurt dışında bu ara 9 aya kadar düşmüş şekilde ve sezeryan olmak demek sonrakilerinde sezeryan olması demek değil.

      öyleki aklıma şu mevzu bile geliyor nüfus düzenlemesi içinmi bu kadar insan gereksiz sezeryan olmakta

  4. dünya altıntaş said

    ben6 ay oldu doğuralı hastaneye gittiğimde 3 santım acılmam wardı daha sonra sancı çeke çeke 8 santım açılmam oldu son anlarda çok acı hissettım ve bağirmaya başladım dr bana biraz kızdı ama sancım çoktu neyse sabah dr değişimi olmştu kızan dr benı ultrasona koydu bebeğin iri doğarsa ya sen yada o ölür die iştemediğim halde beni sezeryane aldı ben iştemıyrm dediğimde sen 5 satte çeksen seni sezaryene alcam dedi birgün olsun aklımda çıkmadı sebeb yokken sezeryane alındğim için kafayı yıcem doğum yaptığman berı arastrıyrm normal doğum sansm olrmu die lütfen yardımcı olup beni aydınlatrsanz çok sewinrm

  5. Feyza said

    Boldur bana dönün 2.doguma 2ay var ilki sezeryan bunu ınsallah normal yapacagım selam ve dua ile

  6. Münevver said

    Gözlerim doldu hikayesini okurken zeynep hanım kalbim heyecan ve sevinçle doldu tebrikler bebeğiniz ve Size maşallah

    rica etsem hamilelik sürecinden de bahseder misiniz normal doğum hazırlık neler yaptınız ve doğuma giderken suyunuz ne zaman geldi sevgiler

Bir Yanıt Bırakın

 
